SILAKAN_siGn_iN_GuEStBooK_faWa..

FOLLOWERS

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

14 Ogo 2009

kawan lama...


Life is like writing with a pen. You can cross out your past, but you cannot erase it.


pernahkah kita terfikir yang kita akan bertemu kembali dengan sahabat2 lama kita yang hampir 20 tahun tidak kita temui.....waktu itu kita cumalah kanak2 hingus yang selalu ketawa,mengejek, merajuk dan sebagainya. dan kita waktu itu juga masih belum tahu ke mana arah tuju dan siapa kita di masa depan.

dan...
aku juga bahagia dan gembira bila mana tanpa kita duga teknologi kini mampu menemukan kita setelah hampir 20...10 tahun tak bertemu walaupun kita hanya bertemu di maya.

itulah...
siapa sangka...aku jumpa kembali sahabat2 hingusan aku....sengaja mahupun tidak



dino..
ni kawan since sekolah rendah seterusnya sekolah menengah kah kah...nak dijadikan cerita jadi pulak junior aku di ipt kursus yang sama,pengkhususan berlainan. dah hampir 10 tahun juga lepas habis belajar dan kali terakhir jumpa waktu aku memenuhi undangan majlis perkahwinannya. orangnya mmg kelakar.... dia sekarang kira keje biz sendiri la...mokciknya punya...anak tunggal katakan

pet...
aku dapat jejak melalui housemate aku masa amik edu., rupanya dia x-cosmate housemate aku. dia dah yatim piatu sekarang...tapi dia dah berjaya....dah ada dr phd..pensyarah di sebuah pusat pengajian tinggi bidang kejuruteraan...
aku ingat sangat pet ni sbb...masa dia sek ren hari2 arwah ayah dia hantar p sekolah naik basikal tua dan melalui jalan raya tepi sungai dan sawah tu...mesti kalo ayah dia masih ada....ayah dia pun banggakan....

nes...
gadis berbangsa cina yang bersekolah di sekolah melayu....anak kepada pembantu perubatan dan nurse di pekan kecil kelahiran aku. orangnya sungguh baik sekali...begitu juga familynya....masa aku kecil...ayahnya yang berbakat melukis selalu buatkan kami anak patung kertas....ibunya juga sungguh baik sekali...semua orang kenai...

kawan2 lain....
tak sangka dapat jumpa korang semua kat maya ni....semua dah ada karier dan bidang masing2...siapa sangka mungkin nanti kita boleh bertentang mata kembali...dapat balik contact kekawan yang lain....yang x dapat kita jumpa di sini...
rindu korang semua...


Tiada ulasan:

from wanie

from wanie