SILAKAN_siGn_iN_GuEStBooK_faWa..

FOLLOWERS

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

10 Apr 2009

~koleksi_pOSkAD


Actually...aku sendiri pun tak pasti sejak bila aku jadi pengumpul poskad ni...hi hi...mungkin dari sekeping..dua keping dan akhir berkeping2..kemudian bila aku sambung belajar dan kebetulan bidang pengajian memerlukan aku buat banyak rujukan bergambar lama dan terkini maka salah satunya dengan poskad lah...masa tu tak da kamera canggih manggih...tenet pun tak macam sekarang...dan poskad2 tu semua aku simpan,sayang nak guna..dan bagaikan jadi satu kesukaan waktu tu dan harganya pun murah, maka ke mana saja aku pergi , aku akan dapatkan poskad...sehingga la aku bekerja...semua poskad tu aku simpan di rumah mak. Dan minat tu makin lama dah tak segalak dulu walaupun begitu aku tetap juga mengumpul lagi....jom tengok poskad aku since pertengahan 1995 hingga sekarang.....



yang ni poskad sempena ekspo tamadun islam tahun 1999...
memaparkan gambar berkaitan kesenian Islam meliputi seni bina,
barang2 peninggalan tamadun Islam...


poskad bersiri yang di beli sewaktu lawatan ke TV3...
masa belajar dulu..kalau perasan icon dan montage tu dulu2 punya kan....




poskad pemandangan dan seni bina di Makkah dan Madinah....
dibeli waktu ke sana dulu...sayang sangat . Ada satu siri poskad sejarah
Makkah dan Kaabah yang bercantum...macam pamplet lebih kurang g2
tapi poskad tapi adik2 aku dah cerai2kan...
nasib tak terkoyak..



hi hi...ini kes ikut adik2 p tgk wayang...tak tau lak ada promo...
tgk tu dapat la jumpa pelakon2 filem tu...dapatla autograf kat poskad...
hi hi...kelakarkan..


emmm....dan kebanyakkan poskad aku...memang aku beli sendiri dan yang kekawan htr...
sbb masa tu mana ada kekawan obersea ke hapa...local banyak la...

dan yang ini...agak banyak juga...boeing 747 dalam pelbagai gaya....
mana dapat? hi hi...masa tu abah aku selalu fly ,domestik la...
dia akan minta pada akak stewardess jajan2 untuk anak2 dia...
dan jajan yang ini tak da org mau...
jadi aku la yg simpan....


yang ni aku pun tak ingat mana dapat, sbb ada value ...
gbr awal masa pembinaan Jambatan Pulau Pinang tu....
jd aku simpankan aja....


yang ini lak....kes nak wat projek printing fabrik la...
yang berunsurkan event kat malaysia tak silap..
kebetulan masa tu ada event ni...apa lagi...beli la poskad maskot org utan ni,nak wat design.....
so sekarang leh kira ada value la kan....sbb mana nak jumpa lagi...thn berapa tu...?
dah hampir 10 tahun kan....


emmm....jangan tanya berapa semua yang ada...tak kira lak...
tp hampir mencecah 100 dan lebih rasanya...bukan 1000 ya.....
dan sebenarnya cara aku simpan pun tak proper, just kumpul dan susun masuk paper bag. emmmm....any idea dr kawan2 cara untuk simpan selain album...


Dan terbaru 2-3 hari lepas , ketua panitia seni kat sek aku bg satu set poskad painting
dari BSN (BalaiSeni Negara)....
happy sangat...nanti aku tunjuk ya..


****happy viewing..friends...........



2 ulasan:

zai@umiaiman berkata...

btul la kumpul koleksi cm gini byk valuenyer nanti... bayangkan 10@20 taun akan dtg..tentu anak2 kiter terigin sgt nk tengok semua ni kan..

~FAWA~ berkata...

betui zai...esok2 depa dah besar...berguna gak..

from wanie

from wanie